ДРОНИ-ГВИНТОКРИЛИ НА ЗАХИСТІ УКРАЇНИ

Інтегрований урок з фізики, історії та предмета "Захист України" на тему: "ДРОНИ-ГВИНТОКРИЛИ НА ЗАХИСТІ УКРАЇНИ" презентує Ліцей імені Героїв Крут в рамках плану заходів Міжнародної академії геоіфнорматики "Місяця Кібербезпеки – 2022". 
"Ворог, маючи перевагу працює так як написано в підручниках тактичної вогневої підготовки. Ми діємо більш сучасними методами, які взагалі не прописані в жодному з підручників будь-якої країни світу”, - стверджує пілот Вадим Ворошилов із позивним “Karaya”.
Інформаційна підтримка: ЦТРС МОУ і ІА "АрміяInform"
(відеозапис уроку нижче)
Для того, щоб діяти "більш сучасними методами", треба мати доступ до більш сучасних технологій і не підмінювати національно-патріотичне виховання молоді пропагандою за московсько-кагебешними шаблонами і наративами. І вишиванка на тілі з патріотично перекошеною “мордою харі лиця” не замінить майстер-класи із вивчення сучасних хмарних технологій, наприклад, “Сучасні засоби і методи дистанційного зондування: практика використання ArcGIS Drone2Map” (травень 2021 року). Кацапські пабліки стверджують, що український оператор дрона на сучасному полі бою живе в середньому два тижні. Чому? Подякуйте недількам у вишиванках, які з 2019 року "не розуміли навіщо..."… 
В очікуванні методики.
Між іншим, дрони тепер треба вивчати зі школи. Уже ця війна – війна дронів. Наступне військове протистояння десь і колись більш за все буде війною дронів і уже без людей. А що таке “дрон”? Це фізика і математика. А ще це зброя, яку не можна давати в руки людиноподібним істотам з несформованою ідентичністю, без маркерів "свій"/"чужий" і "добро"/"зло",  національно-патріотичне виховання яких було підмінено такими звичними для радянських замполітів інструментами пропаганди.
Інтегрований урок: Фізика. Історія. Захист України
Другий рівень Командно-штабної гри “Кіберджура” передбачає проведення вчителями інтегрованих уроків з використанням “сторінок підручників”, які створені командами джур-кіборгів в хмарній технології ArcGIS OnLine. Для одних ці слова залишаться “чорним ящиком”, а для інших має стати входом до печери зі скарбами знань та інструментів не менш крутої, як свого часу були печери Алі-Баби чи Аладіна. Кожному своє і формою не приховаєш зміст.

Інтегрований урок з фізики, історії та предмета “Захист України” на тему: “ДРОНИ-ГВИНТОКРИЛИ НА ЗАХИСТІ УКРАЇНИ” проведено ліцеїстами 10-х класів Ліцею імені Героїв Крут з метою поглиблення знань учнів і розширення діапазону їх практичного застосування до процесів та явищ оточуючої дійсності, та спрямовано на вирішення низки педагогічних завдань, а саме: 
  • узагальнення знань з фізики за окремими темами розділу 1 “Механіка”; 
  • формування в учнів розуміння історичного взаємозв’язку розвитку наукових ідей та їх практичного застосування у різних сферах практичної діяльності, зокрема у профільній для ліцеїстів-крутян військовій сфері; - зацікавлення ліцеїстів до вивчення шкільних дисциплін через впровадження нетрадиційних форм проведення уроків, підготовки проєктів з використанням сучасних інформаційних технологій, геоінформаційних систем, досягнень електроніки, інженерії та робототехніки; 
  • підвищення мотивації ліцеїстів до оволодіння практичними навичками проведення розрахунків і розв’язування задач військово-прикладного змісту; 
  • унаочнення практичного змісту вивчених законів механіки через проведення демонстраційних навчальних експериментів, із залученням до їх підготовки та проведення найбільш підготовлених ліцеїстів, зокрема, з числа учасників Командно-штабної гри “Кіберджура”; 
  • поширення в учнівському середовищі військово-технічних знань, передових технологій у сфері безпеки і оборони, досвіду їх застосування воїнами Збройних Сил України та інших військових формувань Сил Оборони у ході відбиття повномасштабної російської агресії; 
  • підготовки ліцеїстів до вивчення тем предмета “Захист України” (профільного рівня), пов’язаних з основами аеророзвідки та військового застосування БпЛА. 

У процесі підготовки та проведення інтегрованого уроку взяли участь педагогічні працівники Львівського ліцею з посиленою військово-фізичною підготовкою імені Героїв Крут: 
  • вчитель фізики, спеціаліст вищої категорії НОВОТНА Оксана Йосифівна (як ведучий вчитель з даної проблеми); 
  • голова методичної комісії військової підготовки і виховання командир навчальної роти – старший офіцер-вихователь підполковник СКОЧИЛЯС Степан Степанович
  • методист навчальної частини ліцею, керівник факультативу “Історія Українського війська”, кандидат історичних наук ГРИВУЛ Тарас Теодорович
  • виховник команди “Джура-кіборг КРУТЯНИ”, заступник начальника ліцею з навчальної роботи підполковник ГРИЦЕВИЧ Тарас Любомирович
У якості помічників учителя до підготовки і проведення інтегрованого уроку також залучались ліцеїсти 10-х і 11-х класів – учасники КШГ “Кіберджура”, які мають досвід підготовки проєктів у середовищі ArcGIS StoryMaps та володіють базовими навичками пілотування компактних навчальних програмованих квадрокоптерів DJI RYZE Tello EDU: 
  • Роман ЛЕОЧКО, 
  • Максим ДУШЕНКО, 
  • Максим ЖОГЛО, 
  • Максим ПШЕНИЦЬКИЙ, 
  • Олександр ПУРА. 
Структура інтегрованого уроку була зумовлена поставленими цілями та завданнями, та включала: 
  • вступну частину з оголошенням теми уроку і мотивацією навчальної діяльності учнів через нагадування важливості поглиблення і набуття навичок застосування теоретичних знань для підготовки до вирішення практичних завдань, пов’язаних із захистом України від ворожої агресії; 
  • систематизацію та узагальнення знань про історію винайдення і розвитку конструкцій літальних апаратів, зокрема тих, які стали основою для сучасних гвинтокрилів та дронів, що застосовуються у ході бойових дій для ведення розвідки та вогневого ураження противника; 
  • актуалізацію та корекцію опорних знань з фізики через розв’язування задач за темами, що вивчалися, і які можуть мати військово-прикладне спрямування; 
  • творче перенесення знань і навичок учнів у нові ситуації через перевірку теоретичних положень у ході демонстраційного навчального експерименту з використанням квадрокоптерів;
  • дебрифінг, отримання зворотного зв’язку через обговорення з ліцеїстами отриманих, поглиблених та критично осмислених ними знань і навичок, зроблених висновків. 

У ході підготовки та проведення уроку, крім згаданих основних завдань, здійснювався розвиток усього комплексу ключових компетентностей, у першу чергу: 
  • навичок спілкування рідною мовою; 
  • володіння іноземною мовою як засобом перекладу науково-технічної інформації, перекладу і субтитрування відеоматеріалів; 
  • інформаційно-комунікаційної компетентності і проектно-технологічної компетентності при підготовці і демонстрації ArcGIS-проєктів; 
  • загальнокультурної і міжпредметної компетентностей, і, звичайно ж, громадянської компетентності майбутніх захисників України. 
ГІС-проекти джур-кіборгів, які були використані викладачами і ліцеїстами під час інтегрованого уроку: 
Презентація уроку проведено 12 січня 2023 року в Міністерстві освіти і науки України. Для викладчів і керівників закладів запис відеоуроку тут:

Майданчик “Кіберджури” стає своєрідною платформою для проведення “Місяця кібербезпеки – 2022” серед закладів середньої освіти;  він дозволяє розширити освітньо-прикладні можливості для школярів, які бажають змінюватися самі й змінювати світ навколо себе; формує нові компетентності учня та його критичне мислення. Для участі в Кіберджурі слід зареєструватися в гуглформі https://forms.gle/xioEtnMzHww8Bmc87. Співпраця учнів і виховників формує нове спілкувальне поле – партнерства, наставництва. Успішна країна народжується з окремих одиниць – креативних, старанних і відповідальних громадян, які володіють глибинними знаннями. І “Кіберджура” дає такі можливості для учнів, а вони своєю чергою стануть тими зірками на українському небосхилі, які будуть здатні утверджувати велич своєї країни знаннями та вміннями. Знайомство з технологією через майстер-класи можна почати звідси: https://kiberdjura.blogspot.com/2021/02/story-maps-arcgis.html

Кіберджура - це постійний пошук нових ідей навіть тоді, коли перші і в спину ніхто не дихає. Саме в Кіберджурі ліцеїст у відповідальний момент може замінити заступника начальника ліцею. Таку країну не перемогти!

Підписуйтеся на канал "Кіберджураhttps://t.me/kiberdjura щоб дізнатися більше.

Умови для участі в КШГ "Кіберджура" тут >>>.

Щодо доступу школярів до хмарних технологій, то тут: https://kiberdjura.blogspot.com/2020/11/esri.html  

Коментарі

  1. Актуальний навчальний посібник "Чонгарський шатл" про квадрокоптери. Скачуйте пои є в доступі https://ur0uun.com/bpla.pdf

    ВідповістиВидалити
  2. Olena V. Kniazeva · 28 грудня 2022 р. о 20:53 ·
    Бачу, технологія "не з того кінця" 🙂 пішла з МОНу в люди)
    Inna Bolshakova ще раз про атестацію-сертифікацію.
    Я про те саме, тільки з іншого боку 🙂 , без емоцій і обідок на МОН (на них не можна ображатися і згадувати їхні лозунги, типу "Вчителі важливі": вони ж не мали на увазі вчителів 🙂 , - грант відробляли. На них не можна ображатися, їх треба остаточно і безкомпромісно реформувати (толерантне слово я знайшла? 🙂 )
    То ж, дозвольте, висловити інший погляд на проблему.
    1. Не питання враховувати/не враховувати сертифікат післядипломної має стояти, а питання повного скасування існуючої системи післядипломної освіти.
    Післядипломна освіта - це стимулювання (включаючи матеріальне і тестування) САМООСВІТИ вчителя.
    Тоді, просто немає потреби відбути на галерах 150 год і збирати сертифікати для сертифікації на сертифікат.
    Адже, диплом вже є.
    Необхідно організаційно допомогти вчителю тримати себе в курсі нового і підтримки бази.
    Зарплата підвищується за роки роботи за умови успішної здачі тестів.
    2. Так, вчителі (так!) потребують знань, освіти, які вони НЕ ОТРИМАЛИ у вишах часто-густо.
    Рівень наших педінів та їх абітурієнтів не може наповнити змістом диплом )) - то тільки картон/пластик.
    Тобто, його наявність не гарантує знань і підготовки вчителя.
    Тому, рішення не в тому, щоб визнавати такі дипломи як автоматичну гарантію професіоналізму, а в тому, щоб перевести роботу вчителя в статус елітної роботи, де зарплата диктує конкурс у виші, а самі виші скоротилися так, що ті, що залишилися, пригадали традиції і рівень підготовки вчителя.
    Виходячи з реалій, маємо визнати необхідність вчителю ВЧИТИСЯ.
    Тобто, знов вертаємось до САМООСВІТИ.
    І проходити тестування.
    І тисяча тестових завдань мають складатися з трьох рівних блоків: психологія, методика предмету, історія педагогики.
    І ніяких атестацій, сертифікацій, папочок і комісій.
    3. Є бажаючи вчити вчителів після диплому, є робота: скласти базу з 2-3 тисяч завдань для тестування.
    Знаєте, чому з того кінця, де здоровий глузд і гарантований очікуваний результат не вийде?
    Тому що, з іншого кінця гроші на систему (читай, рабовласництво) підвищення, атестації, сертифікації.
    При чому, ті гроші заробляє не вчитель, а ті, хто використовує вчителів для існування системи "атестація-сертифікація".
    А, як вчитель може їх заробити?
    На кожного вчителя є гроші, які за ним, які 100% йому віддають після здачі тестування.
    Вчитель знає суму.
    Він сам розподіляє: чи готується до тестів самостійно, чи візьме платні семінари, лекції.
    Але вчитель вкладає в себе.
    Кожного року після успішного проходження тестів підвищується його зарплатня НЕЗАЛЕЖНО від олімпіад чи любові адміністрації.
    ●●●
    І, звісно, мають бути місця вчительських тусовок, де живий обмін думками, досвідом тощо, не задля сертифікату, а через потребу і любов до професії.
    Мрія?
    Та нє... Спитайте в одеситів. Елена Буйневич вже, практично, створила такий Будинок вчителя.
    Маю надію, що в країні достатньо сильних профі, які зможуть повернути вчителя в еліту.
    Без САМООСВІТИ цей процес неможливий.
    Без визнання реалій, правди про якість і зміст (відсутність змісту) наших дипломів останніх років 25, процес неможливий.
    Так, ця система "Самоосвіта-тестування-зарплата" тимчасова.
    Тимчасова!!
    На період становлення (відновлення) престижу педосвіти і педвишів.
    Але ж діти чекати не можуть.
    Країні вже необхідні освічені вчителі.
    Так що, заклик "Викиньте дипломи на смітник", хоч і звучить радикально, але не позбавлений сенсу. 🙂
    Хто має диплом зразка "до десь 1989", точно не викидайте ))
    Це ще дипломи, коли на біофаці вчили і здавали фізику, математику, всі хімії і філософії 🙂

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Звісно, мова не про всі виші і не про всіх вчителів.
      Для тих, хто має знання, тестування буде маленьким святом і приводом пригадати: "Якби я сама (сам) не вчилася (не вчився), нічого б і не знала (не знав)".
      Для тих, хто не має, стимулом зазирнути в книги.
      САМООСВІТА - спосіб існування вчителя.
      Якщо вчитель не здатний до самоосвіти, як може він сформувати в учня найголовнішу компетентність - "навчатись протягом життя"?
      Далі пост пані Іни Большакової з проблеми "атестації-сертифвкації" тільки з іншого боку 🙂
      "#МОН #СЕРТИФІКАЦІЯ #ЯФАХІВЕЦЬ
      У Вас диплом про вищу педагогічну освіту? Викиньте його в смітник...У Вашу фаховість держава не вірить...
      Держава не відповідає за якість Вашої вищої освіти, за зобов'язання вишів перед Вами як людьми, що здобували фах. Туди ж викиньте усі документи про курси в ІППО. За ІППО держава теж не відповідає.
      Наскільки я розумію, звинувачення вчителів у неуцтві - спроба перекласти відповідальність з установ, які мають забезпечити якісну вищу освіту на тих, хто отримав НЕЯКІСНІ освітні послуги, які малися забезпечуватися контролем держави.
      Питання: якщо це неякісне (на думку держави), то чи буде сертифікат документом, якому можна довіряти?
      До речі, я вдячна вишам, де я навчалася. Дякую 🙂 Щиро 🙂
      А якщо реалізовувати ідею "навчання впродовж життя" то потрібне СУЧАСНЕ потужне навчання вчителів, а не перевірки.
      Я розумію, що стан з освіченістю so so, але ЗНО не той інструмент, який виправить становище. Цінності сучасної освіти при допомозі ЗНО не сформувати. А це наразі - найбільший виклик. Навички ХХІ століття не в теорії, а через практику.
      На презентації "Майбутнє університетів" Михайло Крикунов говорив про різницю між нашими вишами і західними. "Студенту в західний виш важко потрапити, легко вилетіти. В український виш легко потрапити - неможливо вилетіти". Чому неможливо? Тому що немає бажаючих бути вчителем. А після вишів ніхто не йде на роботу за спеціальністю. Кошти держави витрачені марно. Потрібно робити все, щоб професія вчителя ставала оплачуваною і більш престижною. ТОДІ з'являться нові потужні людські ресурси. А ЗНО - спроба виправдатися перед суспільством за безпорадність...
      Пост не про страх перед оцінюванням, не про паплюження діяльності МОН з приводу НУШ (це якраз позитивна історія). Пост про невідповідність сертифікації тій меті, яка декларується. Не потрібно перевіряти те, що ДЕРЖАВА вже визнала як факт) Це - нечесно. Не потрібно оголошувати пріоритетною освіту мислення, а перевіряти знання фактажу. Це нелогічно. Не потрібно говорити ВЧИТЕЛІ ВАЖЛИВІ, а потім робити те, що не підтримується. Це недалекоглядно."

      Видалити
  3. https://armyinform.com.ua/2023/01/06/drony-gvyntokryly-na-zahysti-ukrayiny-speczialnyj-urok-dlya-liczeyistiv/

    ВідповістиВидалити
  4. Сергій Шумський 2 год · Мережею ширяться сльозливі дописи про «злочинне МО України, яке забороняє самовідданим волонтерам постачати до Війська «доступні й незамінні» китайські безпілотники Мавік»..
    Так от. Китайці однією рукою, в тому числі й завдяки отаким дописам, лобіюють масштабні комерційні (неофіційні, через волонтерів, але ж за гроші з реальним прибутком для виробника) поставки своїх мавіків до українського Війська, а другою рукою (вже офіційно) поставляють московитам комплекси антидронового захисту, завдяки яким ті отримують можливість фізично нищити підготовлені екіпажі цих Мавіків. Втрати серед екіпажів з листопаду по грудень дуже серйозні. Вже не одну крокодилячу сльозу пролили лобісти Мавіків за загиблими хлопцями й дівчатами тих спеціяльностей, які ще пів року тому вважалися відносно безпечними.
    Проти інших БПЛА ці китайські антидронові комплекси безсилі (електроніка різна), а Мавіки зчитують, як стій...
    МО України, звісно, починає виявляти обґрунтоване занепокоєння ситуацією. Бо, де ж ти наберешся тих кваліфікованих пілотів БпЛА, які пачками гинуть через застосування китайських позаштатних Мавіків?..І тут на світ білий вилазить черговий «плакальщик за Мавіком» зі своїм (що характерно - москвоязиким - певно, щоб замовники не парилися з перекладом) дописом, а купа корисних ідіотів починають цей допис поширювати... Це все - заради створення тиску на «центри ухвалення рішень», щоб рішення було ухвалене в інтересах китайського (ну, або московського, що, в принципі, однаково) замовника...
    Думаю, така «бойова робота» з українськими «центрами ухвалення рішень» є, навіть, ефективнішою за їхнє ураження «Кінжалами».. І ви думайте..

    ВідповістиВидалити
  5. Vitaliy Deynega 2 д. · Трошки гіркої правди про «Весільні дрони».
    1. Вони, наразі, є незамінним елементом на ланці батальйон і нижче. Вони в купі зі старлінком дають тандем, який дозволяє нам не програвати при явній перевазі супротивника в зброї. Без них ми б витрачали в рази більше боєприпасів для ураження в рази меншої кількості цілей і воювали б зараз за Дніпро а не за Бахмут.
    2. Це побутові дрони, які поки що відносно не регулюються законодавством в інших країнах і є у вільному продажі. Поки що регулюється, здебільшого, їх використання. Через це їх можна відносно легко імпортувати як приватним особам так і магазинам.
    3. Наразі єдиним постачальником їх на фронт лишаються волонтери і благодійні фонди.
    4. ПО факту вони є надзвичайно ефективною «нелетальною зброєю». І у нас капітальна перевага в цьому виді зброї над супротивником.
    5. Це китайські дрони. Їх виробляє компанія, яка постійно висить на межі санкцій і може легко потрапити під роздачу як, наприклад, HUAVEI.
    6. Інші держави все більше дивляться на бойове застосування цих приладів і все частіше думають про значно сильніше регулювання їх збуту, а не лише використання.
    7. Ви здивуєтесь, але міністр в курсі цього всього.
    Мене самого, мʼяко кажучи, здивувало формулювання того що він сказав з двох причин:
    1. Воно просто образливе для всіх хто ці дрони завозить і дає на них гроші.
    2. Я знаю точно що справжнє ставлення міністра як громадянина зовсім інше.
    Мене не здивувала суть. Бо по суті Міноборони, нехай і пізніше ніж треба, але посприяло зняттю бюрократичних перепон з поставок Мавіків. І це все що МО може тут зробити. Поясню чому. Давайте уявимо що МО чи сам міністр офіційно визнають застосування побутового дрона, чи починають офіційно його купувати за бюджетні гроші? Наслідки можуть бути наступні:
    1. І це станеться одразу. Багато питань від партнерів аж до комісії Конгресу США бо, нагадую, дрон Китайський. А Китай – це країна яку, на відміну від Росії, США вважають реальною загрозою собі. І з якою їм все важче щось робити. А, при всій повазі до Мавіків, США нам потрібні більше.
    2. Настільки явне визнання їх військової ефективності спровокує регуляторні органи по всьому світу переглянути своє ставлення до цієї техніки. Всі хто пробував вивезти з території США прилади нічного бачення чи тепловізори знають про що я. І це може привести до значно сильнішого ускладнення волонтерських поставок. При цьому в росіян з цим проблем не буде і ми можемо втратити пункт 4 – нашу перевагу в їх кількості.
    3. Це може прискорити потрапляння виробника під санкції.
    4. Далеко не факт, що сама китайська компанія погодиться їх продати міністерству.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. А тепер обіцяна гірка правда:
      1. МО ніколи не визнає в жодній офіційній комунікації реальну важливість цих приладів. Чому? Ну вище наведено трохи аргументів. Воно може дуже неофіційно сприяти спрощенню життя волонтерів в цьому питанні. Але чим тихіше це робитиме саме МО – тим краще для нас всіх.
      2. Волонтери є і залишаться основним каналом постачання саме побутових дронів на фронт. І це як раз те місце де гроші приватних жертводавців найбільше допоможуть на полі бою. Бо чисто військові дрони, бронетехніку і боєприпаси як можуть закриває МО і партнери. А цю нішу маємо брати на себе ми всі (і в тому числі сам пан Резніков, але не як міністр а як приватна особа)
      3. Генштаб не поставить Мавіки і Матраси на озброєння і не буде подавати їх до закупівлі, з наведених вище причин, так само як не було поставлено на озброєння найпопулярніші серед волонтерів тепловізори Pulsar.
      4. В решті решт, словосполучення «весільні дрони» було цитатою іншої відомої людини, яку зараз геть не час критикувати. Хоча воно є відверто образливим для нас всіх і я не очікував такого комунікаційного ляпу від пана Олексія. Просто повірте на слово, що він розуміє важливість Мавіків. І ніколи не визнає її публічно. Вони лишаться справою нас з вами. Тут він може допомогти тільки пожертвою як фізична особа та допомогою підрозділам аеророзвідки. Те і інше відбувається вже
      Реальність доволі болісна, але для вашого гніву є місце в коментарях. Головне, не забудьте перед цим закинути грошей волонтерам на дрони. Як це щойно зробив я 😉
      PS хто пропустив початок історії - він тут https://lb.ua/news/2022/12/30/540944_oleksiy_reznikov_viyna.html?fbclid=IwAR0e8wwUA33H8s4BEu2azd86uKiC6dLTGzJrWe0RtvkZxDzq1z82vEqS7E0

      Видалити
  6. Язиком ворогів ворогам: усе під контролем, хуйло може спати спокійно:
    Юрий Касьянов 35 хв · В марте 1915 года английское командование предприняло попытку наступления у деревни Нев-Шапель (Франция), задействовав 2 армейских корпуса.
    Накануне, район боевых действий, несмотря на плохую погоду, был разведан самолетами Королевского летного корпуса, были получены подробные аэрофотокарты немецких позиций. Главная роль отводилась артиллерии, которая должна была подавить немецкое сопротивление ещё до начала пехотной атаки и предотвратить подход подкреплений противника.
    Битва началась на рассвете 7 марта на фронте протяжённостью 3 км. После артиллерийской подготовки английские войска атаковали позиции 7-го германского корпуса, и заняли первую линию обороны. Но потом "что-то пошло не так" - попросту кончились снаряды. Наступление захлебнулось. Англичане потеряли 13 тыс солдат.
    Неудача спровоцировала скандал, известный как "Кризис боеприпасов 1915 года". Правительство вынуждено было уйти в отставку. Новое коалиционное правительство создало специальное Министерство боеприпасов, а британский парламент принял специальный Акт (закон) о боеприпасах.
    Акт провозгласил:
    - Никакой частный интерес не может ограничивать интересы государства или противоречить безопасности.
    - Деятельность профсоюзов должна быть приостановлена (в военное время).
    - Доходы предпринимателей должны быть ограничены.
    - Квалифицированные работники должны сражаться не в окопах, а на фабриках.
    - Женщины должны заменить мужчин, ушедших на фронт (число работающих женщин увеличилось с 200 тыс до 950 тыс).
    - Частные фабрики (оборонные) должны быть под контролем государства.
    - Необходимо построить новые национальные фабрики.
    Надо сказать, что проблема нехватки боеприпасов была общей для всех сторон конфликта в начале Первой мировой войны. Роль артиллерии ещё не была оценена по-настоящему, и в среднем на один "ствол" приходилось всего 1000-1500 снарядов, что у немцев, что у англичан или французов...
    Британцы первыми решили проблему. Немцы вообще построили "военный социализм" (Kriegssozialismus) Вальтера Ратенау, но это тема для отдельного поста.
    Какой вывод?.. - Мы не единственные такие бедные и несчастные. Другие страны, иные нации сумели выйти из трудных положений с честью. Чем мы хуже?.. Где наше министерство боеприпасов?.. Министерство танков?.. Министерство беспилотников?..
    Всё сожрал "Укроборонпром"

    ВідповістиВидалити
  7. https://armyinform.com.ua/2023/01/12/drugyj-riven-komandno-shtabnoyi-gry-kiberdzhura-integrovanyj-urok-dlya-shkolyariv/ Другий рівень Командно-штабної гри «Кіберджура»: інтегрований урок для школярів

    ВідповістиВидалити
  8. Зимові канікули - час не тільки для відпочинку та підготовки до навчання, але й для підбиття підсумків і звітів про зроблене. Саме таким звітом про впровадження в освітній процес ліцею новітніх технологій стала онлайн-презентація на майданчику Міносвіти проведеного в нашому закладі інтегрованого уроку "Дрони-гвинтокрили на захисті України".
    Актуальна тематика цього навчального заняття розглядалася з точки зору історії, фізики та профільного предмета "Захист України".
    Про організаційні і методичні особливості уроку, який був проведений напередодні канікул, розповіли освітянам України заступник начальника ліцею з навчальної роботи підполковник Тарас Грицевич та вчитель фізики Оксана Новотна.
    Та особлива роль і нагода проявити себе випала під час презентації ліцеїсту випускного курсу Роману Леочку, який не тільки проявив лідерські якості під час підготовки і проведення самого уроку, підготувався до його обговорення, але й не розгубився, коли під час заходу були перебої зі зв'язком, підхопив і продовжив розповідь про проєкти, які він готував до цього уроку зі своїми товаришами-ліцеїстами Максимом Душенком, Олександром Пурою, Максимом Пшеницьким і Максимом Жогло.
    Робота педагогів і ліцеїстів, які брали участь в підготовці та проведенні інтегрованого уроку, отримала високу оцінку з боку Директорату дошкільної, шкільної, позашкільної та інклюзивної освіти в особі його Генерального директора Олега ЄРЕСЬКА та головного спеціаліста Романа ГЛАДКОВСЬКОГО, а також заступника начальника відділу військово-патріотичного виховання Департаменту гуманітарного забезпечення Міністерства оборони України Петра МАТВІЙЧУКА.
    Окремо мова велась про виховну і розвивальну роль командно-штабної гри "Кіберджура", учасниками якої є ліцеїсти, які відіграли ключову роль у підготовці і проведенні уроку. Віце-президент Міжнародної академії геоінформатики Іван ГАЛЕНКО і голова експертної групи "Кіберджури" доктор історичних наук Валентина ПІСКУН особливо відзначили лідерські, комунікативні та загалом морально-психологічні якості, які формує "Кіберджура", та які яскраво підтвердив своїм прикладом наш ліцеїст Роман Леочко.
    Дякуємо усім, хто долучився до підготовки і проведення цього заходу та запрошуємо переглянути матеріали самого уроку і його презентації за посиланнями:
    Урок - https://youtu.be/ZrOtldA-6tE
    Презентація уроку в Міносвіти - https://youtu.be/khcZHoKYSuY

    ВідповістиВидалити
  9. https://texty.org.ua/fragments/108718/vynahidlyvist-zsu-v-zastosuvanni-zahidnoyi-zbroyi-vrazhaye-pentahon-cnn/?fbclid=IwAR1AklSfz7xjnvQrIN-HazjEs5zIOnu1MRuqe8yDzyDs3zyIjfB9JEXJRGo Винахідливість ЗСУ в застосуванні західної зброї вражає Пентагон – CNN
    ФРАГМЕНТИ


    Дата публікації:
    2023-01-16

    Здатність ЗСУ до нестандартних рішень на полі бою дивує західних військових функціонерів, які кажуть, що "вивчатимуть цей досвід протягом багатьох років", пише CNN. Наводимо скорочений переклад тексту.

    Програмне забезпечення українського виробництва перетворило легкодоступні планшети й смартфони на складні інструменти наведення артилерії, які зараз широко використовуються в українських збройних силах.

    Результатом є мобільний застосунок, який подає супутникові та інші розвідувальні зображення в алгоритм наведення в режимі реального часу, що допомагає підрозділам на передовій спрямовувати вогонь на конкретні цілі. Американські офіційні особи, знайомі з цим інструментом, кажуть, що він виявився дуже ефективним у наведенні вогню української артилерії на російські цілі.

    Цей застосунок – один з десятків прикладів інновацій на полі бою, які Україна розробила за майже рік війни, часто знаходячи дешеві рішення для дорогих проблем.

    ВідповістиВидалити
  10. https://youtu.be/Vs3eq8TfOmg Теж актуальноь

    ВідповістиВидалити
  11. Сталося так, що 1 жовтня я передав керування угрупуванням (Олександрові Тарнавському), а вже 2 жовтня війська під його керівництвом пішли в наступ з моїми планами та задачами. Навіть людина-вундеркінд не здатна настільки швидко опанувати підготовлені іншою людиною плани, не в стані так швидко вивчити навіть номера бригад, які є в підпорядкуванні. Я вже не кажу про те, щоби десь керувати. Після того, як ти приймаєш командування, потрібно хоча би місяць часу, аби увійти в курс справи, розібратися, що відбувається на фронті. Коли ділянка фронту 140-150 км чи більше, потрібно знати про свої сили і засоби, знати можливості бригад, можливості командирів, які у тебе в підпорядкуванні. Потрібно знати і проблеми і можливості противника. Коли за один день війська ідуть наступати, навіть не давши новому командуванню можливості розібратися у ситуації на фронті, це неправильно. Тому сьогодні і результат такий, вороже угруповання відійшло на інший берег Дніпра. Колись я, напевно, в мемуарах розповім деталі цієї операції, але не сьогодні, оскільки іде війна, і я є посадовою особою. https://glavcom.ua/longreads/heneral-shcho-hotuvav-zvilnennja-khersona-ekljuzivne-intervju-z-komanduvachem-pivdnja-andrijem-kovalchukom-903196.html?fbclid=IwAR32npXm9vNmRDYQV0EL-6D-Y6hcwOgiYITOzseS8mKoma-gmtB9h3z4k8Q

    ВідповістиВидалити
  12. Фізику планують складати лише 2% учасників НМТ
    Абсолютна більшість майбутніх вступників до закладів вищої освіти має намір обрати третім предметом для складання НМТ історію України або іноземну мову.

    Про це свідчать результати опитування учасників вступної кампанії у телеграм-каналі Вступ.ОСВІТА.UA.

    Зокрема, обрати третім предметом історію України мають намір 42% майбутніх учасників тестування, а іноземну мову – 40% вступників.

    Біологію мають намір складати 13% учасників національного мультипредметного тесту.

    Водночас хімію як третій предмет за вибором планують обрати 3% учасників тестування. Фізику планують обрати лише 2% майбутніх вступників.

    Як відомо, у 2021 на ЗНО з історії України було зареєстровано 76,6% від загальної кількості учасників ЗНО, на ЗНО з іноземних мов – 38%, біології та фізики трохи більше 8%, а на ЗНО хімії – 3,2%.

    На час публікації новини в опитуванні взяли участь майже 10 тисяч майбутніх учасників тестування.

    ВідповістиВидалити
  13. Для чого цей урок: прикладний аспект https://www.facebook.com/watch?v=921755079201494

    ВідповістиВидалити

Дописати коментар

Популярні дописи з цього блогу

#Чорнобаївка #200 VS #Валаам #300

Ідіотократія: скільки років залишилося до перемоги дурості?