Кіберджура: застосування Story Maps ArcGIS в інформаційній роботі
2. Враховуючи, що заплановані ігрові платформи Кіберджури створюються на основі АСУВ «Славутич», ІП «Дельта», СІМ JCATS, веб-порталі НКЦК РНБО України в парадигмі географічних інформаційних систем (ГІС) і мають бути частиною Національної інфраструктури геопросторових даних, яку 19.02.21 р. презентовано Верховному Головнокомандувачу, Міжнародна академія геоінформатики порушила питання щодо внесення у пріоритети музейної справи вивчення та впровадження ГІС-технологій. З цією метою до Українського інституту національної пам'яті, Державної архівної служби України та низки провідних музеїв спрямовано запрошення взяти участь у наступному заході.
Майстер-клас, який відбувся об 15:00 24 березня 2021 року (https://youtu.be/C58sm5E2-YI), є одним з перших практичних кроків з формування новітнього контенту на основі хмарних сервісів і музейних фондів. Ключові постаті для обговорення - Василь Стус, Леся Українка і Тарас Шевченко. Зареєстровані учасники (https://forms.gle/o6M5tBQBG3JHFEmu8) зможуть взяти участь в обговоренні. // 28.02.2021.
1. Під час Стратегічного комунікативного заходу "Застосування АСУВ «Славутич» як ігрової платформи для підготовки і проведення Командно-штабної гри "КІБЕРДЖУРА"", який було проведено спільно з
Департаментом гуманітарного і соціального забезпечення Міністерства оборони
України в Центральному
будинку офіцерів Збройних Сил України 4 лютого 2021 року за підтримки Мінмолодьспорту, учасники запропонували і обговорили питання щодо створення історичної карти засобами Story Maps ArcGIS про життєвий шлях Євгена Коновальця та його роль у національно-визвольній боротьбі в Україні та Литві. Постать Є.Коновальця є об'єднавчою
для пост-колоніальних країн. Згідно розвідок українських і литовських
науковців, Є.Коновалець вперше ввів в обіг поняття “інформаційна війна" в боротьбі
московським більшовизмом (за цим гіперпосиланням можна прочитати про справжню сутність терміну), провів першу стратегічну розвідувальну операцію
проти спроби анексії території сусідньої держави і є жертвою сучасної злочинної
практики політичних убивств московськими спецслужбами, таких як катівня і крематорій в посольстві
Московії в Парижі, викрадення і убивство Василя Вишиваного (фон Габсбурґ), убивства
Литвиненка, Скрипаля та сотень інших противників московської імперії зла.
A proposal was made to implement this idea in the format of a
competition between the teams of two lyceums - in Lviv and Kaunas. To
implement this idea, the Network NGO 'International Academy of
Geoinformatics' (IAGI) initiated a master class on how to create a
thematic historical map Story Maps Esri. Trainer - Victor Rodina,
instructor in programming and geoinformation technologies of the
educational project 'GIS-forum'.
The master class will be held as
an event of the Global Project for Modernization of Education in the
World (https://kiberdjura.blogspot.com/2020/...) In order to form the
elements of the educational component
(https://kiberdjura.blogspot.com/searc...) Command and Staff Game
'Cyberjura'.
Information and technical implementation of the
event is provided by the Main Information Partner of CSG 'Cyberjura' -
Studio 'TV-7 production' (https://tv7.studio).
After acquiring
basic knowledge, participants of the Global Project for Modernization of
Education in the World (https: //kiberdjura.blogspot.com/2020/...) -
Jura-Cyborg teams and clubs will be able to create and publish their own
historical maps using the ArcGIS OnLine cloud service. MAI acts as the
organizer of the competition and believes that participation in the
competition should be offered within the framework of Cyberjura and
other educational institutions with enhanced military training.
It is planned to invite to the competition:
- Cadet Lyceum named
after General Povilo Plekhavičius in Kaunas, Lithuania - lit. General
Povilo Plechavičiaus cadet lyceum (https://plechavicius.kaunas.lm.lt/)
- Cadet Military Lyceum named after General Giorgi Kvinitadze in Kutaisi, Georgia (https://cadet.mod.gov.ge/)
-
Kruty Heroes Lviv State Lyceum with Intensive Military and Physical
Training and other Ukrainian military lyceums and high schools.
https://youtu.be/CTClDBTjyWs |
Відгук. Ліцей імені Героїв Крут у Львові
У цікавому форматі відбулось сьогодні чергове заняття з командою ліцеїстів, які готуються до участі в командно-штабній грі "КІБЕРДЖУРА" та здобувають основи знань і навичок, пов’язаних з високотехнологічними спеціальностями сектору безпеки і оборони. Родзинкою цього заняття, а точніше доброю жменею родзинок, стала інтеграція в ньому відразу кількох наших стратегічно-перспективних напрямків роботи.
Перш за все, особливістю є сама форма проведення заняття – дистанційний майстер-клас провідного в Україні спеціаліста в галузі геоінформаційних технологій, інструктора з програмування просвітницького проекту "ГІС-форум" Віктора Родіни, який дуже просто й доступно розповів і наочно показав технологію створення інтерактивних карт-розповідей Story Maps за допомогою програмного продукту ArcGIS від провідної у цій галузі компанії ESRI.
Майстерність інструктора спонукала ліцеїстів настільки активно включитися у творчий процес, що ще протягом години після завершення онлайн-трансляції в нашому навчальному кабінеті інформаційних технологій не вщухав "мозковий штурм" з потужним генеруванням ідей щодо застосування отриманих знань в навчанні та позанавчальній активності юнаків. Брейнстормінг активно підтримали присутні на заході педагоги, зокрема вчитель географії Галина Бенюк та педагог-організатор полковник запасу Олег Яремишин, а також директор музею Євгена Коновальця у Зашкові Ігор Селецький, присутність якого в ліцеї була не випадковою.
Адже історична постать полковника Євгена Коновальця та відображення його життєвого шляху засобами інтерактивних карт-розповідей Story Maps – це особлива тема, яка не тільки є актуальною з огляду на цьогорічне відзначення 130-ї річниці з дня народження нашого національного героя, але й особливим чином об’єднала українських учасників майстер-класу з представниками Литви, які також взяли участь у майстер-класі. Постать Є.Коновальця є об'єднавчою для пост-колоніальних країн, так як, згідно з дослідженнями українських і литовських науковців, саме він уперше ввів в обіг поняття "інформаційна війна" стосовно московського більшовизму, а також провів першу стратегічну розвідувальну операцію проти спроби анексії території Литовської держави. Дуже символічно навіть те, що такий захід, який є вагомим кроком у розвитку співпраці між нашим ліцеєм та Кадетським ліцеєм імені генерала Повіласа Плехавічуса в литовському Каунасі, відбувся у день національного свята наших побратимів – Дня незалежності Литви.
Загалом же, майстер-клас сприяв набуттю ліцеїстами базових знань і навичок використання хмарного сервісу ArcGIS OnLine, за допомогою яких вони, разом з іншими учасниками Глобального проекту модернізації освіти у світі від компанії ESRI – командами і гуртками «Джура-Кіборг», зможуть створювати і публікувати власні тематичні інтерактивні карти.
Коротка інструкція для учасників майстер-класу:
ВідповістиВидалити1. Всім учасникам необхідно встановити останню версію програми Zoom (https://www.zoom.us/download).
2. Заходити необхідно тільки з додатку Zoom! В браузері (Chrome, Safari, Firefox і т.д.) функція синхронного перекладу недоступна.
3. Крім цього, величезне прохання до спікерів, щоб вони були підключені до стабільного інтернету і говорили в гарну гарнітуру / мікрофон! Від якості звуку буде залежати переклад.
- Please make sure you have the latest Zoom version: www.zoom.us/download.
- Use only Zoom application, not browser (Chrome, Safari, Firefox etc.).
- If possible, use a headset (headphones and microphone).
- Use wired internet connection if possible.
Невелика інструкція щодо функції синхронного перекладу:
Обов'язково всі учасники на початку заходу повинні вибрати канал:
- усі україномовні учасники - Португальська (українська) - іконка «Глобус» - «Переклад -> "Португальська" (Interpretation -> Portuguese);
- усі англомовні учасники English - іконка "Глобус" - Interpretation -> English.
Андрэй Давыдаў
ВідповістиВидалити23 год ·
12 лютого 1921 року на півдні Грузії почався комуністичний заколот. Його заздалегідь скоординували з командуванням 11-ї російської армії. 16 лютого 1921 року Ревком Грузії на чолі з Пилипом Махарадзе проголосив "Грузинську радянську республіку" і звернувся з проханням про військову допомогу до уряду РРФСР.
Так почалась російсько-грузинська війна, що тривала до середини березня. Війна закінчилась для Грузії окупацією. В радянській та російській історіографії використовується лайтовий термін "Радянізація Грузії".
Окупація Грузії стала завершальним етапом встановлення радянської влади в Європейській частині колишньої Російської імперії.
Друге фото — захисники Тіфлісу
Офіційний ресурс прес-служби Міноборони також висловився. Зверніть увагу - це вже третій журналіст пише про #Кіберджура https://armyinform.com.ua/2021/02/kiberdzhura-povyazala-lvivskyh-ta-lytovskyh-kadetiv/?fbclid=IwAR1AQZl2fiztH1hsrf7nfA914fwO-N9tGjZhAtCS2TtFWkASklYpK8LNpUk
ВідповістиВидалитиАрмія Литви https://youtu.be/AjRkQwzBxwg?list=PLQZ6lm56eG8QKnBCyNQsIy5ux75moA888
ВідповістиВидалити100 років знищення московитами державності Грузії
ВідповістиВидалитиhttps://youtu.be/aTg_BvSLyo0
Інтерактивна мапа місцями життя і творчости Лесі Українки.
ВідповістиВидалитиСпецпроєкт Локальної історії до 150-річчя з дня народження письменниці.
https://lesya-ukrainka.localhistory.org.ua/?fbclid=IwAR3tKJ00Nh5t8Ufdd_qxec7xNZXflCmC3yh8Iqo8UBOrtrMs6Rzhze3j8jw
Вороги формують своє бачення історії https://nat-geo.ru/planet/sozdana-onlayn-karta-srazheniy-za-tysyachi-let/
ВідповістиВидалитиЦікавий ресурс Nodegoat.net
ВідповістиВидалитиLyubov Naydonova: 17 год ·
ВідповістиВидалитиСьогодні відбувся перший обласний онлайн-семінар для психологів закладів освіти Київської області на тему "Психологічний захист дітей від негативних інформаційних впливів, що провокують деструктивну поведінку". Щиро дякую організаторам - Київському обласному інституту післядипломної педагогічної освіти і Центру психологічних інновацій ІСПП НАПН України. Ми працювали в закритому режимі, без публічних анонсів, що дало можливість сфокусовано обговорювати найбільш актуальну чутливу тематику. Визначили масштаб проблеми дитячих суїцидів і механізми медіавпливу (масмедіа, соціальних мереж - вони різні). Обговорили механізми і "переривачі" розвитку суїцидальної тенденції у підлітків. Фокусувалися на тому, на що ми, психологи, можемо вплинути і як саме. Визначили різні групи ризику і особливості скринінгу. Обговорили методики, на чому зосередити роботу з батьками. І про відновлення власного ресурсу теж міркували і робили вправи, бо якщо сам у паніці, важко іншим допомогти здолати їхню проблему. Перед семінаром психологи пройшли коротке анонімне опитування щодо актуальних проблем і структуру роботи закладів освіти з превенції і поственції суїцидів. Домовилися продовжити співпрацю і шукати найбільш вдалий формат. Відмічу, що цей семінар відбувся з опорою на медіаосвітянську мережу взаємодії, що створена в межах всеукраїнського медіаосвітнього експерименту та Української асоціації медіапсихологів і медіапедагогів. Щиро дякую, що запросили. Разом ми робимо важливу справу. Сподіваюся, що інші області долучаться до такого формату закритих зустрічей, звертайтеся до координаторів. Відкрите обговорення буде 26 квітня на платформі YouthMediaLab (нижче в стрічці знайдете анонс). До зустрічі.
Ivan Galenko:
А у нас інший підхід - діти мають бути постійно зайняті чимось цікавим щоб не виникало дурних думок https://armyinform.com.ua/2021/03/vidbuvsya-majster-klas-zastosuvannya-story-maps-arcgis-v-informaczijnij-roboti/?fbclid=IwAR2sATxgjfm8q2aq8EBYim-JvWtcvYEgX90H5nH0UdFSEx-6NVmIvwMEan0
Lyubov Naydonova:
Ivan Galenko, Постійна зайнятість добре, якщо не перетворюється на відчуття "білки в колесі" або "пастки". Якщо ми всі види зайнятості будемо визначати за підлітка - це породжує інші проблеми. Важливий баланс, щоб було місце для роздумів, рефлексій, самовизначень, власного вибору. "Дурні думки" все одно будуть, бо це ознака екзистенційної кризи, вона нормативна для підлітка, важливо, щоб була опора для її проходження. Спільна проектна діяльність для підлітків дуже важлива, бо дає змогу дружніх стосунків з однолітками, підтримує стійкий інтерес, - це опори. Формування інтересів у цьому віці - найкраща справа для вибору і майбутніх життєвих самоздійснень в професії
Юрій Радковець Останній час пробую привернути увагу до проекту "Кіберджури" військово-навчальні заклади України, що займаються підготовкою військових спеціалістів з розвідки та інформаційно-аналітичної роботи. Відверто кажучи, прискіпливої уваги з їх боку, на жаль, не помітив.
ВідповістиВидалитиЯк на мене, саме у названих мною вище напрямках спеціальної діяльності не може бути повторів і догматів.
Так, згоден, що мають бути збережені основоположні засади і способи (методи), що притаманні суто ним.
Але ж змінюються форми і способи ведення війни, викликані змінами в системах озброєння, тактиці (оперативному мистецтві й стратегії) їх використання, а також прийняттям на озброєння принципово нових систем О та ВТ і систем їх управління та забезпечення, в т.ч. програмного.
Чи ми вже забули й класиків військового мистецтва?
http://meshki-dlya-musora01.ru/
ВідповістиВидалити