Неправильна презентація

2023 вересень, 23. Анатолій Несміян  в соціальній мережі пише, що у Ічкерії заборонено підручник історії Мединського, оскільки там дано неправильну оцінку (на думку чеченського керівництва) трактування депортації чеченського народу під час Другої світової війни. Талановиті люди талановиті у всьому. Очевидно, це цілком справедливо і для тупих. І в цьому випадку це стосується укладачів підручника. Незалежно від того, наскільки справедлива та об'єктивна оцінка чеченців тих подій, тут слід врахувати, що основними проблемами є дві ключові:
  • по-перше, відсутність будь-якої ідеології в країні у якості базової, позбавляє хоч якихось  критеріїв для оцінки подій. Що минулих, що поточних. Якщо немає еталону для порівняння, то немає і одиниць виміру. Можна заперечити, що зараз у ерефії з'явилася ідеологія "патріотизм" - але це взагалі не ідеологія, це злегка окультурене визначення плазуна перед владою. Патріотично лише те, що можна облизати язиком щоб начальству було приємно. Причина проста: начальство ототожнює себе з батьківщиною, а тому підмінює поняття "батьківщина" та "ваше превосходительство".
  • по-друге, написати підручник історії взагалі непросто. І будь-який підручник. Причина тут у тому, що освіта - це не набір та сума деяких фактів та їх трактувань, а навчання методики пізнання. У молодших класах людина має розвивати алектичне та монолектичне мислення - тобто, здатність вибудовувати причинно-наслідкові зв'язки. Від простих до складних та складових. У старших класах має формуватися діалектичне мислення - тобто, здатність мислити у категоріях протиріч та механізмів їх вирішення. Нарешті, вищий пілотаж - це навчання основ триалектики, тобто, мисленню, в якому причинно-наслідкові зв'язки та протиріччя існують у динамічно мінливому середовищі.
Факти, які має запам'ятати під час навчання учень, є точкою опори у розумінні та розвитку таких способів мислення, але ключовим завданням будь-якого нормального базового навчання є виховання здібностей людини мислити, а не тупо повторювати за написаним і сказаним.
Правильна презентація правильній аудиторії.
Як ми знаємо, сучасна російська освіта - вона не про процес мислення, а про процес здачі нормативів Єдиного державного екзамену (ЕДЕ). Де самостійне мислення є суттєвим мінусом. Колишній міністр освіти ерефії Фурсенко висловився дуже чітко: нам потрібен ідеальний споживач. Тобто людина, яка абсолютно некритично сприймає все - від реклами підгузків і зубної пасти до передачі "Недільний вечір" або чергової брехні президента на болотах.
У нормальній системі освіти ситуація з депортацією народів взагалі не оцінювалася б ні з чиєї точки зору, а виносилася б на дискусію – учні самі мали б розглянути цю проблему та в ході обговорення скласти своє власне уявлення про предмет обговорення. Це нормально для будь-яких спірних та неоднозначних ситуацій. І зовсім ненормально, коли замість спроби осмислення йде тупе вбивання в голову – у версії Мединського чи версії чеченського керівництва. І неважливо, що в результаті таких дискусій виникне кілька варіантів осмислення того, що сталося – навпаки, саме це нормально, ніж єдина думка на все. І боятися різних думок не потрібно, навпаки – воно допустиме. Проте граничні умови різних думок теж мають існувати – і такими межами може стати лише спільна для країни базова ідея та ідеологія.
Але у ерефії все не так. Ні щодо загального для країни критерію оцінки, ні щодо навчання мисленню. Кінець цитування з коригуванням.
Отже, для рашистської держави населення потребує лише здатність прочитати на паркані наказ пана коменданта, як і вимагав план "СВО".
А що в Україні? 7 березня 2023 року колективу Кривобалківського ліцею з початковою школою та гімназією Веснянської сільської ради Миколаївського району Миколаївської області випала нагода поспілкуватися в онлайн-режимі з паном Галенком Іваном Вікторовичем, який представляв командно-штабну гру "Кіберджура". Багатьох шокувала мало не абсолютна впевненість доповідача в тому, що війна з російською педерацією  не закінчиться фактом Перемоги України, хоча в тому, що наша держава рано чи пізно здолає свого підступного північного сусіда, були впевнені всі присутні на вебінарі. Війна з Мордором, на переконання доповідача, буде тривати ще багато років і закінчиться лише тоді, коли росія розпадеться, оскільки її імперська сутність виключає існування незалежної України. А це означає, що ми повинні готуватися до тривалої боротьби або протистояння на довгострокову перспективу, готуючи зі школи майбутніх кібер-військових. Адже КШГ "Кіберджура" – це не лише військова підготовка в тому розумінні, до якого ми звикли,  це ще й робота з сучасними хмарними сервісами ArcGIS від компанії Esri, без ефективного використання яких не можна навіть уявити сучасну армію.
Неправильна презентація

Розповідь про ArcGIS як про навчальну платформу зацікавила вчителів ліцею, зав՚язалася дискусія, в ході якої вималювалася картина, як можна використовувати інтерактивні карти та інші додатки на уроках історії, географії, літератури, математики та  фізики. Фізична культура та Захист України в цій площині були очевидні. Мула Любов Анатоліївна поцікавилася  уроками трудового навчання з додатками ArcGIS, і це питання виявилося непростим для пана Галенка, але він пообіцяв подумати над ним і дати відповідь згодом. Сошинський Олександр Вікторович почав розмірковувати над темами та заходами з історії, які можна розробляти, використовуючи веб-карти та веб-шари прикладного пакету ArcGIS, або моделювати битви та військові операції, пов՚язані з історією Миколаївщини. Нанівська Руслана Миколаївна, директорка ліцею, висловила сподівання, що участь нашого навчального закладу в КШГ "Кіберджура" якось прискорить отримання сучасної комп՚ютерної техніки для учнів та вчителів з огляду на те, що ми змушені працювати ще за персональними комп՚ютерами 2005 року випуску. Підводячи риску, Руслана Миколаївна, подякувала пану Івану Галенку за вичерпну і цікаву інформацію про хмарні сервіси ArcGIS від компанії Esri, пояснила, що остаточне рішення щодо участі ліцею в проєкті "Кіберджура" буде прийняте на педагогічній раді, яка відбудеться  незабаром. Кінець позитиву. 

В Україні більше десяти тисяч шкіл і для кожної провести презентацію більш за все не реально. Тому ще одна тупикова гілка еволюції - це сподівання на Міністерство освіти і науки України. 

За підсумками круглого столу на тему "Командно-штабна гра "Кіберджура-Крути-2023", проведеного 28.02.2023 р. у Міністерстві освіти і науки України, міністру Шкарлету С.М. надіслали опис досвіду використання в освітньому процесі спеціалізованого навчального кабінету "Клас КІБОРГ Кіберджура" у Львівському ліцеї з посиленою військово-фізичною підготовкою імені Героїв Крут. Рекомендації щодо обладнання і застосування цього спеціалізованого навчального кабінету розроблені у співпраці з фахівцями Національного університету оборони України, Національної академії сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного та МГО "Міжнародна академія геоінформатики".

Як свідчить досвід Львівського ліцею імені Героїв Крут, використання даного класу з вересня 2021 року, проведення на його базі заходів освітнього процесу та Командно-штабної гри "Кіберджура" сприяє підвищенню зацікавленості та військово-професійної орієнтації ліцеїстів щодо служби у Збройних Силах України, утвердженню їх національної та громадянської ідентичності, формуванню сучасних компетентностей, необхідних для захисту України, служби в Збройних Силах України та  навчання у закладах вищої освіти сектору безпеки і оборони держави.
З метою забезпечення ефективності використання Класу КІБОРГ Кіберджура як елементу мережі ресурсних центрів та шкільних навчальних кабінетів, що забезпечуватимуть викладання предмета "Захист України" у загальній системі національно-патріотичного виховання, допризовної підготовки молоді та професійної орієнтації абітурієнтів та модернізації освіти, керівник ліцею  полковник Гусар Ю.В. просив сприяння міністерства у поширенні даного досвіду серед закладів загальної середньої освіти України.

Geological Time Scale: Nothing is permanent in this temporary world

Imagine the nearly unimaginable: 4.6 billion years. That’s how old the Earth is — a mind-boggling length of time. And to measure it, scientists use special terms, most of which focus on the planet’s changing geology. That’s why, in fact, it’s known as geologic time. To grasp just how old Earth is, imagine fitting its entire history into one calendar year. You know 144 years would be 1 second!

Яка реакція Міносвіти? Щоб не відповідати на це питання наведемо пост "Стояння на голові", в якому Олександр Мирний 8 червня 2923 року пише, що в усьому світі прекрасно розуміють хто такий чиновник або держслужбовець. Це особи, що не виробляють національний продукт, не створюють доданої вартості, не забезпечують новими робочими місцями людей, не будують заводи, не є локомотивом прогресу. У них є чітко визначена функція: забезпечувати дотримання правил, визначених суспільством, та підтримувати роботу бюрократичної машини зі швидкістю, яка більш-менш задовольнятиме соціум. І, за великим рахунком, все!
За це держава пропонує стабільне і поступове,  протягом служби зростання як соціального статусу, так і грошового забезпечення. Тому, в нормальних країнах, в чиновники йдуть люди не амбіційні, але достатніх здібностей, яким ближче теза про "синицю в руках". "Журавля в небі" ловлять інші, ті, що не бояться ризику та болючих невдач.
Відповідне і відношення суспільства в цивілізованих країнах до цих категорій. До перших: спокійно-співчуваюче, до других: захопливо-заздрісне. В Україні все навпаки.
Ті, хто готові ризикувати, вкладати останнє, клято працювати цілодобово, аби досягти успіху та чесно заробляти, з точки зору влади та великої частини суспільства "лохи". Інша справа - чиновник. Династії суддів, прокурорів, міліціонерів (поліцейських) давно нікого не дивують. Двадцятирічні діти "шановних батьків" на серйозних державних посадах сприймаються більшістю як належне.
Влада з усіх сил намагається переконати (і на мій погляд досить успішно ) людей, що саме чиновник - головна рушійна сила країни. Чиновник ремонтує дороги, чиновник водить поїзди, чиновник пече хліб, чиновник ночей не спить, аби "прості люди" жили краще. Вона працює!
Мабуть тому зняті будь-які обмеження на зарплати та матеріальне забезпечення українського чиновника, а парламент, відмовляючись підняти мінімальні зарплату та пенсію, в той же час збільшує зарплати суддям до сотень тисяч гривень. От тільки чомусь, чим більше за нас піклується чиновник, тим гірше ми живемо. Може пора дати їм можливість менше за нас переживати?
На підтвердження власних думок автор наводить приклад про скромну, водночас напрочуд ефективну Урсулу фон дер Ляйден та, на противагу їй, подоляки-арєстовічі-рєзнікови-безуглі. Хто з них приносить більше користі Україні на сьогоднішній день? Можна з сумом констатувати, що якби поміняти їх місцями, то Україна перетворилась би на Німеччину за 15-20 років, а от Німеччину перетворили б на сучасну Україну, максимум, за три. Чому за три? Бо такі як Урсула створили настільки великий запас міцності для своєї країни, що розікрасти, продати або просто знищити зроблене іншими, ця зграя за рік не встигне. Кінець цитати.
Пост почав компілюватися 8 червня 2023 року і тільки зараз "пазли склалися" завдяки "шмату шерсті" з росії - це з "Капітанської дочки" Пушкіна. Бо нарешті вдалося зробити першу з півсотні правильну презентацію. Тільки зараз стало спокійно за ідіотократію, яка перемагає. І за наших чиновників, які на чолі переможних колон.
Текст завершено 23.9.2023.

Всесвітня програма Esri з модернізації шкільної (середньої) освіти

 

 

Коментарі

  1. https://osvita.ua/school/90077/?fbclid=IwAR21hs5LA58mlRFsrQ9JLcxnHZ4ijFuViy8bhVa0h1V7utYGjhPh7f6ATD0
    Українська освіта не має вимог системного рівня до оцінювання креативності учнів.
    Якщо креативне мислення залишається поза оцінюванням академічних досягнень учнів, це негативно впливає на формування креативності в школі

    ВідповістиВидалити

Дописати коментар

Популярні дописи з цього блогу

ШЕВРОНИ, ЯКІ ВЕДУТЬ ДО ПЕРЕМОГИ!

#Андрофаги

Ідіотократія: скільки років залишилося до перемоги дурості?