1000 діб широкомасштабного вторгнення "Київ за три дні"

1000 діб широкомасштабного вторгнення "Київ за три дні" - команда МГО "Міжнародна академія геоінформатики" відзначає Навчально-практичним семінаром для студентів Європейського Університету і учасників Командно-штабної гри “Кіберджура” на тему:  “Тематичне наповнення та менеджмент проектів з військово-патріотичного виховання молоді з використанням хмарних технологій організації простору”.
Ідея заходу. У цей день 19 листопада 2024 року буде 1000 діб від початку широкомасштабного вторгнення військ російської федерації в Україну під гаслом “Київ за три дні”. Серед різних чинників подальшого розвитку подій були патріотизм народу України та паперові карти 1942 року у ворога. Тому в концепцію заходу закладено Наказ Міністра оборони України  №554 від 14.08.2024 року “Про затвердження Концепції військово-патріотичного виховання в системі Міністерства оборони України”, досвід з пошуку і менеджменту з реалізації грантових проектів національно-патріотичного виховання і сучасну інноваційну хмарну технологію організації простору, якої так не вистачало ворогу і яка затверджена наказом Головнокомандувача як базова у Збройних силах України. Розгляд ще одного важливого документу залишимо для активістів Кіберджури, бо там мова про ресурси і спроможності. 
Мета заходу: обмін успішним досвідом формування груп активної молоді для використання інновацій у менеджменті національно-патріотичним виховання.
Очікувані результати: успішна реалізація локальних студентських проектів під час канікул в системі освіти з використанням нових інноваційних технологій.
План заходу.
  • Вітальне слово.
  • Програма реалізації Концепції військово-патріотичного виховання та формування національної ідентичності для сектору оборони України. Костянтин Зацарний, начальник штабу командно-штабної гри "Кіберджура".
  • Менеджмент проектів: від пошуку ресурсів до звітування. Ігор Селецький, голова ГО “Агенція регіонального розвитку та європейської інтеграції”.
  • Практичне заняття: “Пошук та розробка проектів патріотичного спрямування”. Модератор Микола Шимоняк, Громадська організація “ІДЕЯ ДЛЯ МАЙБУТНЬОГО”.
Робочі матеріали.
Програма реалізації Концепції військово-патріотичного виховання та формування національної ідентичності для сектору оборони України. Костянтин Зацарний, МГО МАІ.
Метою програми є донесення до особового складу ЗСУ, молоді передпризовного віку та всіх громадян України суті нинішньої російсько-української війни, розуміння того, що вона є війною на знищення українського народу.
Програма відповідно до п. 3.3 Концепції передбачає залучення потенціалу громадських організацій, громадських активістів до ВПВ та формування національної ідентичності.
Програма передбачає використання існуючих і створення нових інформаційно-пропагандивних матеріалів з національно-патріотичного виховання (фільми, статті, брошури).
Існує нагальна потреба у створенні системи лекторів-пропагандистів. Тому, що у ворожій РФ відновлено інститут політруків у війську і ведеться активна пропагандивна робота у війську і суспільстві .
На 1-х етапі використовувати ентузіастів-аматорів, краєзнавців-істориків, активістів громадських організацій.
В подальшому це має бути розгалужена система лекторів-пропагандистів, подібна до Товариства «Знання».
Теми, які мають впроваджуватися у свідомість громадян України:
  1. Історично Московщина є споконвічним агресором та ініціатором геноциду (на прикладі підкорення Тверського, Рязанського князівств, Новгорода і Пскова).
  2. Мешканці Московщини не є слов’янами генетично. (книга Володимира Білінського "Країна Моксель".
  3. Історія Національно-визвольних змагань 1917-1921 років. Приклади звірств московської більшовицьких окупантів в Україні.
  4. Створення Радянського союзу – відновлення Російської імперії.  Експансія московських більшовиків на Кавказі та Середній Азії. Агресія в Польщу, Іран, Афганістан. Геноцид народів Крайньої Півночі та Далекого Сходу.
  5. Московія (російська федерація) – джерело фашизму в світі. Більшовизм як передумова виникнення фашистської ідеології (книги Романа Матузко).
  6. Друга світова війна підготовлена і спровокована Радянським Союзом (книги Віктора Суворова).
  7. Причини і наслідки героїчної боротьби УПА для сучасної України.
  8. Боротьба українських дисидентів та утворення Незалежної України.
  9. Боротьба ідеологій в сучасному світі і чому Захід лише "крапельно" допомагає Україні.
  10. Перемога України це розвал російської федерації.
Для реалізації цієї Програми необхідно провести інвентаризацію відео-, фільмо-, аудіо- та друкованих матеріалів за вказаними темами.
На початку можливо використати в пілотних районах (наприклад, Бориспільському) ентузіастів-краєзнавців та істориків для прочитання лекцій особовому складу підрозділів та учням місцевих освітніх закладів з демонстрацію фото- відео-матеріалів.
Організувати видання брошур на перераховані вище теми з розповсюдженням серед особового складу.
При цьому брати до уваги, що ворог виділяє 2/3 військових витрат на інформаційно-психологічні спеціальні операції.
Після відпрацювання Програми в пілотних районах, можна поширювати досвід на інші.
Для успішної роботи над реалізацією Програми необхідні координація і взаємодія.
Координація і взаємодія необхідні для інвентаризації матеріалів за окресленими вище темами, підготувки методичних матеріалів у вигляді брошур, підбору фото-, відео- для демонстрації, фільмів для перегляду, підбірки бадьорих патріотичних пісень та маршів, пошуку ентузіастів-аматорів у пілотних районах, узгодження з командуванням частин та навчальних закладів час проведення лекцій та заходів.
 
Менеджмент проектів: від пошуку ресурсів до звітування. Ігор Селецький, голова ГО "Агенція регіонального розвитку та європейської інтеграції".

План виступу.
  1. Інноваційна теорія Шумпетера в декількох "секретних" фразах.
  2. Як країни ставали лідерами.
  3. Грант – шанс вирішити проблему.
  4. Проектний менеджмент – це азартно!
  5. Постановка проектного мислення – "перезавантажуємо" мозок.
  6. Куди розвернути тачанки?. ІТ – інновація, що "вистрілила" вчора, ШІ – інновація, що "вистрілила" сьогодні. Що "вистрілить" завтра?
  7. Життєвий цикл проекту.
  8. Конкурс проектів – з чим його "їдять".
  9. Правила гри з фундацією. Нема грошей – нема відповідальності. Є гроші – є  гроші є відповідальність.
  10. Проект – "мозковий штурм" і не тільки.
  11. Кіберджура – конкурентна перевага. Мій досвід.
  12. Стартуємо разом в конкретному конкурсі.
Корисні посилання:  
 
Практичне заняття: "Пошук та розробка проектів патріотичного спрямування». Модератор Микола Шимоняк, Громадська організація "ІДЕЯ ДЛЯ МАЙБУТНЬОГО".
Цільова аудиторія: Учні 10-11 класів та студенти перших курсів
________________________________________
Мета заняття:
  1. Зацікавити молодь у створенні та популяризації українського контенту.
  2. Навчити студентів використовувати сучасні інструменти для пошуку, створення та поширення патріотичних проектів. Залучення фінансування для їх реалізації, а також монетизації відео на стрімінгових платформах.
  3. Розвинути навички роботи в команді та представлення результатів проектної діяльності.
________________________________________
План уроку
1. Введення (10 хв)
  • Тема обговорення: Чому важливо розвивати український контент в глобальній мережі?
  • Питання для дискусії: Як молодь може вплинути на популяризацію української культури, історії та мови у світі?
  • Роль патріотичного контенту: обговорення, чому патріотичний контент підтримує національну ідентичність та надає сили для подолання труднощів.
  • Приклад: Обговорення впливу українського контенту під час сучасних історичних подій.
2. Інструменти для роботи з проектами (15 хв)
  • ArcGIS – представлення можливостей геоінформаційних систем для проектів з історично-культурною тематикою:
  • Як використовувати карти для демонстрації історичних подій, місць, культурних пам’яток.
  • Приклад: Створення карти видатних місць України або позначення подій, пов’язаних із національною боротьбою.
  • Соціальні мережі (Instagram, TikTok, YouTube):
  • Instagram – фотопроекти, історії про Україну, культурні особливості, маловідомі факти.
  • TikTok – короткі відео з інформаційними вкрапленнями про історію, культуру та події.
  • YouTube – можливість створення освітніх або історичних роликів для молодої аудиторії.
3. Успішні приклади патріотичного контенту (10 хв)
  • TikTok-проект «Ukrainica» – приклад креативного підходу до патріотичної тематики:
  • Показати декілька відео з проекту, які ілюструють, як можна захопливо подавати інформацію.
  • Обговорення ідей для схожих проектів та способів креативного використання соціальних платформ.
4. Пошук теми для проекту (15 хв)
  • Ідеї для обговорення:
  • Культурна спадщина України.
  • Історичні події та видатні особистості.
  • Сучасні події та волонтерська діяльність.
  • Практичне завдання: Учасники мають визначити, яку саме тему вони хочуть висвітлити, враховуючи актуальність та інтерес аудиторії.
  • Важливість вибору теми: Обговорення, чому важливо, щоб тема була цікавою, оригінальною та мала потенціал для залучення аудиторії.
5. Робота в групах (20 хв)
  • Формування команд: Розподіл на групи по 3-4 учасників.
  • Використання мультимедійних інструментів:
  • Дослідження, планування структури проекту.
  • Розподіл завдань: хто відповідає за пошук інформації, хто за візуалізацію, хто за подання матеріалу.
  • Завдання для кожної групи: Сформувати основу проекту, яку можна буде вдосконалювати та поширювати в соцмережах.
6. Презентація проекту та обґрунтування (30 хв)
  • Кожна група представляє свою ідею, використовуючи підготовлені матеріали.
  • Ключові аспекти презентації:
  • Опис обраної теми та її значення.
  • Мультимедійні елементи (карти, відео, фото).
  • План поширення в соціальних мережах.
  • Обговорення з аудиторією: Питання, коментарі, можливі поліпшення.
7. Заключні підсумки (10 хв)
  • Підведення підсумків заняття: обговорення важливості проектів патріотичної тематики.
  • Зворотний зв'язок: Оцінка зацікавленості учнів/студентів та їхньої готовності до подальшого розвитку проекту.
  • Мотивація до подальшої роботи: Заклик до продовження розробки проектів та їх розповсюдження в мережі як засіб підтримки та популяризації української культури та ідентичності.
Питання інтелектуальної власності у військово-патріотичних проєктах на кібернетичних платформах
Захід “Питання інтелектуальної власності у військово-патріотичних проектах на кібернетичних платформах” відбувся 20 лютого 2025 року у приміщенні Юридичного факультету Європейського Університету і є продовженням комунікації на тему “Тематичне наповнення та менеджмент проектів з військово-патріотичного виховання молоді з використанням хмарних технологій організації простору”. 

Мета комунікацій – сприяння зняттю мовних, технологічних та ментальних бар’єрів у молоді при спільному втіленні міжнародних проєктів. 
Ідея нового заходу полягає в тому, що в процесі створення ГІС-проектів (ГІС – геоінформаційні системи) учасники Командно-штабної гри (КШГ) “Кіберджура” використовують інтелектуальну власність інших авторів та на її основі творять нові об'єкти інтелектуальної власності. Зазвичай, новостворені об'єкти інтелектуальної власності стають надбанням широкого загалу і, водночас, можуть містити в собі конфліктні ситуації. 
Мета заходу: пошук ідей та формування команд для розробки проектів щодо сприяння мобільності української молоді та організації співпраці з європейськими ровесниками із застосуванням сучасних кібернетичних технологій у відповідності з європейськими нормами права інтелектуальної власності. 
Команди КШГ "Кіберджура" формуються на базі закладів середньої освіти, - шкіл і ліцеїв, під керівництвом викладачів. Студентська молодь – це той потенційний актив, який може згенерувати нову креативну проектну ідею, оформити її належним чином і спробувати втілити за підтримки як школи, так і обраної програми Європейського Союзу. Відповідно, вкрай важливо зорієнтувати молодь та допомогти їй зробити правильні перші кроки.

Програма першої зустрічі: проблемна область і постановка задачі майбутнім правникам. 
Модератор:  Європейського Університету Знайомство, 
вітальні слова від співорганізаторів:  
Тимошенко Олена Іванівна, Ректор Європейського Університету, професор;  
Галенко Іван Вікторович, віце-президент Мережевої громадської організації “Міжнародна академія геоінформатки” 
Український національний офіс інтелектуальної власності та інновацій (УКРНОІВІ) 
Спрямування проєктів молоді на проблемні питання інтелектуальної власності в Україні та ЄС. Лі Артур Костянтинович, науковий співробітник Центру інновацій та технологічного розвитку Державної установи "Інститут досліджень науковотехнічного потенціалу та історії науки ім. Г.М. Доброва НАН України" 
Вікно можливостей: програма Європейського Союзу “Креативна Європа” в Україні. Проектний менеджер програми Олександр Ходаківський. 
Конкурс креативних ідей патріотичної мобільної молоді. Галенко Іван Вікторович, проєкт Командно-штабна гра “Кіберджура”.


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

#Андрофаги

Місяць кібербезпеки Кіберджури – 2024: Життєвий шлях історичних постатей в українському кіберпросторі. ГІС-проекти команд джур-кіборгів

#Кіберджура: Інтелектуальна ігрова платформа "Вікно Овертона"